Skydiving ~ Soohyun

11:00


   - Mennünk kell, különben nem érünk oda. – kiabál fel a felső emeletre.
Pár perc után megint rám szól. – Hallod Mi Cha?
- Igen! – ordítom vissza. – Csak egy perc.
- Nem kell kicicomázni magadat. Nem olyan helyre megyünk.
- Tudom. – odaszaladok a lépcsőkorláthoz, és kihajolok rajta, hogy egyenest Soohyun szemébe tudjak nézni. – De szeretném magamat jól érezni, és smink nélkül úgy érzem, nem vagyok önmagam.
- Pedig hidd el, a nélkül is tökéletesen szép vagy. Most már indulhatunk?  
Fejemet enyhén előre biccentem.
Az utolsó pár lépcsőfoknál tartok, amikor megbotlom saját lábamban, de Soohyun azonnal utánam nyúl. Karjaiban végzem, s ez kisebb megkönnyebbülést kölcsönöz.
- Minden oké? – kérdezi. Aggódó tekintete meg sem lep, hisz bármi történik velem, egyből ilyen szemeket vet rám.
- Igen, jól vagyok. Köszönöm, hogy elkaptál. – lesütöm pilláimat. Még mindig belepirulok közelségébe, hiába viselem a jegygyűrűt, amit tőle kaptam.
- Figyelj, Mi Cha. Biztos akarod ezt az egészet? Úgy érzem, és ezzel nem megsérteni akarlak, hogy nem vagy felkészülve erre.
Ajkaimba harapok.
Igen, valóban nem akarom. Minden porcikám megremeg, ha csak belegondolok, mire készülök, de az Ő kedvéért megteszem. Már csak azért is, hogy ne higgye rólam, milyen törékeny vagyok. Nőni akarok a szemében. Csak ezért vállalom.
Bár, ha őszinte akarok lenni magamhoz, szívem szerint megragadnám erősen a karját, és hétévesek módjára elkezdeném rángatni, hogy ne tegyük meg ezt az értelmetlen baromságot. Minek? Hogy belehaljunk? Kicsit sem jó móka. Mégis az én eszement ötletem volt.
 De ha most visszalépek, akkor nem ám, hogy megnőnék a szemében, hanem csak jobban összetörpülnék. Akkorára, mint egy bolha.
      - Én kihajtok a kocsival az utcára. Te várj meg a postaláda mellett. Nagyon vigyázz magadra. – figyelmeztet, majd egy forró csókot nyom homlokomra.
- Ez a folyamatos aggódás. – sóhajtom. - Idő előtt fogsz megráncosodni. – jegyzem meg olyan hangosan, hogy még a csukódó bejárati ajtónál is meghallja.
Remélem megértette még, amit mondtam, mert tényleg kezdek belefáradni. A nap 24 órájában őriznie kell valakinek, mintha gyémántból lennék. Nem is értem, minek ennyire óvni, hisz nem vagyok én olyan fontos személy. Ezt el is kell mondanom neki, hátha segít rajtam valamelyest a beszéd. Bár nem reménykedem, hisz nem egyszer veszekedtem vele ennek okán.
  Csodálom, hogy ezt az idióta tervemet nem hurrogta le. Inkább tette volna azt, és akkor most nem kéne belevágnom.

   Soohyun már kint vár rám kissé idegesen.
Kiszáll a kocsiból, hogy kinyissa nekem az ajtót.
Mihelyst beülök az anyósülésbe, már nyúl a biztonsági övért, hogy becsatoljon.
- Soohyun. – forgatom mérgesen a szemeimet. – Nem kell ennyire kiszolgálnod. Tudok magamról gondoskodni. Ami azt illeti, örülnék, ha befejeznéd már ezt az egész fura viselkedést. Mitől óvsz? Van esetleg valami, amit eltitkolsz előlem?
- Nem, nincs. Azért óvlak, mert szeretlek.
- Én is szeretlek, de túlzásba viszed.
- Nem.
- Akkor mondj el mindent. – kérlelem. – Mond el, miért költöztünk ilyen messze az összes barátunktól, és családtagjainktól, hogy miért nem engedsz el egyedül sehová, miért nem akarsz már lazábbra fogni, és még egy millió kérdést feltehetnék, de feleslegesnek érzem. Ezek adják számomra a legnagyobb kérdőjelet.
  Ujjai megfeszülnek a kuplungon. Egyesbe rakja és elindul az ezüst Audi.
- Mi Cha. Azért, mert veled szeretném tölteni minden időmet.
- Én is örülnék neki, ha így lenne, de néha kell némi változatosság is. Érted?
- Mi magunk is meg tudjuk teremteni a változást. Nem kellenek mellé barátok.
- Teljesen elszigetelődünk másoktól. Ez neked jó?
- Valamelyest. Nem bízok másban. Csak benned édesem.
Fogalmam sincs, mi változott meg benne ennyire.
- És hogyhogy belementél az ejtőernyőzésbe? Nem értelek komolyan. Soohyun, tudod mekkora következményekkel járhat az, ha rosszul engeded ki az ejtőernyőt, vagy esetleg nem is tudod kiengedni?
- Persze, hogy tudom. Ennél a cégnél dolgozom már vagy 5 éve.
- Na, látod. És hány olyan őrült volt, aki miután kiugrott a repülődből, soha nem látta újra a Napot?
- Volt egy pár. – rántja meg a vállát. – De én bízom a cégemben. Velünk ez nem fordulhat elő. Vagy mégis berezeltél? Forduljunk vissza?
- Én ugyan nem. – rázom hevesen fejemet. – Menj csak.
- Oké.
Beletapos a gázba.

- Megérkeztünk. – nézek fel a levegőben száguldozó repülőgépre.
- Nézd, azok ott most fognak kiugrani. – mutat a másik oldalra Soohyun.
Átmászok rajta, hogy nézhessem a nagy mutatványt. Tátott szájjal bámulom, ahogy az emberkék egyesével hagyják el a gépet. Hangyák képében zuhannak a föld felé iszonyatosan gyors tempóban.
Izgulva várom, hogy vajon mikor fogja már kioldani az ernyőt valamelyik.
Az elsőként ugró férfi húzza meg leghamarabb a kart, s a hatalmas sátorszerű anyag kibontakozik végre a kis táskából, mire belekap a szél, az embert picit visszarántja, majd vitorlaként díszelegve a teste felett lebeg könnyedén a levegőben.
Csodás dolog, hogy egy ekkora súlyú embert, egy ilyen kis anyag képes az egekbe repíteni, s időkig fent hagyni.  
- Hogy tetszik? – kérdezi izgatottan a férjem.
- Alig várom már, hogy kipróbáljam. Most őszinte leszek hozzád. Eddig paráztam nagyon a magasságtól, és a szabadeséstől, de ezek után én is ki akarom próbálni. Elvarázsolt.
- Elhiszem.
- Milyen érzés? Te már voltál odafent.
- Csodálatos. Ahogy a levegő az arcodba csap, az adrenalin teljesen felpörget, és sosem akarsz földet érni, csak időtlen időkig zuhanni a semmiben. Amikor ki kell engedni az ernyőt, csalódottá válik az ember, de kárpótolja a fentről látott messzi város látványa. Ahogy az égbetörő téglarengetegre rásüt a narancssárga csóvájú napfény, s az ablakokról csillogó fények tükröződnek vissza, melyek szinte megvakítják az embert.
Iszom szavait. Én is ott akarok lenni. Fent. A kékségben.
- Menjünk. – megragadom a kezét, ami még mindig a kormányon pihen.
Hatalmas szemekkel nézem arcát. Szinte már könyörgő kutyaszemeket eresztek.
- Jó, induljunk.
Elhagyja a járművet, és átsiet az én oldalamra, hogy ki tudja nyitni nekem az ajtót.
- Köszönöm. – erős karja után nyúlok, hogy segítsen kiszállni az ülésből.
- Ha már itt vagyunk, el kell mennem, elintézni pár dolgot, aztán lemehetünk a hangárba. Te addig menj be a recepcióra. Ott van BaekHa is.
- Tudom. Ma mondta, hogy bent lesz. Meg akarja nézni az ugrásunkat.
- Áh, értem. – egy hatalmas, cuppanós csókot nyom ajkaimra, s otthagy.
Életemben először fordul elő, hogy egyedül hagy 5 percnél tovább. Lehet kezd átformálódni a véleménye? Merjem remélni?
Merem. Csekély eséllyel, de merem.
Becaplatok a recepciós pulthoz, ahol Baekha szorgalmasan munkálkodik a gép előtt. Papírokat rendezget, s közben nagyban bújja a monitort. Észre sem vesz, mikor a pulthoz állok.
- Baekha. Szia. – integetek neki hevesen.
- Szia. – fel sem néz, csak lapozgatja tovább a lapokat.
- Hogy vagy? – szinte feleslegesnek érzem a kérdést, hisz még csak arra sem méltatott, hogy rám nézzen. Beszélni végképp nem fog velem ennyi munka mellett.
- Semmi. – válaszolja.
Hát igen. Nem figyelt rám.
Egy hatalmas sóhajjal elhagyom barátnőm kis magánszféráját, és keresek inkább egy ülőalkalmatosságot, ahol szépen megvárhatom Soohyunt.
Telnek a percek, negyedek, órák.
Egyre zavarodottabb a gyomrom. Az ugrás miatt izgulok, s nem akarnak megszűnni a hatalmasodó pillangók a hasamban. Ez 2 óra után elég kellemetlenné vált. Felkavarta gyomrom tartalmát, iszonyatos hányinger kerülget.
- Itt vagyok. Te hogyhogy nem beszélgetsz Baekhaval? – furcsállja Soo.
- Elfoglalt.
- Jól vagy? Nagyon sápadtnak tűnsz. – átkarolja derekamat és szemléletesen átfürkészi arcomat.
- Igen. Teljesen jól vagyok. Kicsit izgulok, de ennyi.
- Hát akkor jó. Induljunk is, hogy minél hamarabb túlessünk az ugráson.
- Csak nem félsz te is?
- Miért, te félsz? Eddig azt hittem nem.
- Áh, dehogy félek. – legyintek.
Kicsit sem vagyok biztos ebben a kijelentésemben…

- Jó napot kívánok. – meghajol előttünk a repülőgép pilótája. Soohyunnal még kezet is fog.
- Jó napot Önnek is. – köszönök tisztelettudóan.
- Soohyun, csak nem jöttél ugrani? – mosolyog férjemre a pilóta.
- Ami azt illeti, de. A feleségem, Mi Cha ötlete volt, én pedig nem ellenkeztem. Az előző alkalom is szuper volt.
- Ez is az lesz. Gondolom, már tudod a szabályokat. Mikor kell kiengedni az ernyőt, hogyan kell ugrani, érkezési pozíció, satöbbi. Merjelek titeket egy hevederbe rakni? – töpreng a pilóta.
- Ezt a döntést rád bízom. Te értesz hozzá.
- Szeretnétek együtt lenni. – szeme kettőnk közt cikázik.
Bátortalanul felszólalok, de csak egy halk nyikkanás hagyja el a torkomat.
- Igen kisasszony?
Legyintek.
Szeretnék Soohyunnal lenni, de megkérdőjelezem tudását ilyen téren. Neki nem kifejezetten ez a munkája. Itt dolgozik ugyan, de a legkevésbé sem fizikai munkát végez. És még csak nem is a hangárban, hanem egy irodában. Valahogy kétlem, hogy olyan jól tudná kezelni az ernyőt.
- Nem bízol meg bennem? – fürkészi íriszemet Soo.
- Én? De, de lehet, jobb lenne, ha egy szakképzett ember csinálná. Érted, mit akarok mondani, nem?
- Értem. Oké, eldöntöttem. Együtt megyünk.
- Jó. Mi? – kapcsolok. – De most mondtam, hogy én nem úgy szeretnék.
- Bízz már meg bennem. – vállamra helyezi kezét.
Szóval már Ő is bizonyítani szeretne… Hurrá!
- Nem azzal van a bajom, hogy nem bízok benned. Csak szimplán tudom, hogy te nem részesültél ilyesféle képzésben. Nem hiszem, hogy azért, mert egyszer már kipróbáltad, tudnád, hogy mit kell csinálni. Ennyi a véleményem a dologról. Ha meg akarsz halni, akkor csak hajrá, menj egyedül, de én ugyan nem megyek fel veled.
- Úgysem lesz gond. – megragadja csuklómat, és közelebb húz magához.
- Hjaj, jó. Belemegyek. – sóhajtom.
- Helyes.
- Akkor hozhatom a felszerelést? – szólal meg a pilóta.
- Igen, nyugodtan. – bólint Soo.

    - Meghoztam. – húzza maga után a nehéz felszerelést. – Segítsek felhúzni?
- Nekem igen. – igénybe veszem segítségét a pilótának.
Hamarabb sikerül is felhúznom a súlyos védőruhát, mint Soohyunnak.
   A kezembe nyomnak még egy sisakot is, melynek hatalmas, kemény plexiüvegét le tudom hajtani, hogy védje arcomat. S még egy síelős szemüveget is. Felhúzom mindkettőt, gondosan eligazgatom rakoncátlan tincseimet is.
- Minden kész. Akkor felszállhatunk?
- Szerintem igen. Nem izgulsz? – szegezi a kérdést felém Soo.
- De, megint előtört bennem. Remegnek a lábaim.
- Jó lesz. – összekoccantja kobakjainkat.
Bemászik a repülőbe, majd segít felhúzni. Leülünk, míg a gép el nem indul.
Miután túl vagyunk az emelkedő érzésen, melyet akkor is rühelltem, mikor Japánba repültünk át nyaralni, felállítanak minket, és összekötik testünket ilyen-olyan hevederrel, madzaggal. Legvégül ráadják Soohyunra a táskát, melyben ott lapul az ernyő, illetve egy mentőernyőt is ránk szerelnek.
Soohyunnak még további utasításokat adnak, majd odaküldenek minket a gép nyitott oldalához.
Kicsit kihajolok, hogy szemügyre vehessem a kilátást.
Iszonyatosan nagy távolság választ el minket a földtől. Megint rám tör a pánik.
- Hülyeség ezt megcsinálni! – üvöltöm, ahogy csak tudom, de a nagy szélben kétlem, hogy eljutott volna Soohoz.
- 3 ugraniuk kell. – ordítja az ismeretlen férfi.
Ujjaival mutatja a visszaszámolást.
Három.
Kettő.
Egy.
És Soohyun nem ugrik. Helyette egy hatalmas lökéssel küldenek minket a mélybe.
Ahogy kiesünk a gépből, összeszorított fogakkal, és szemekkel kapaszkodok a millió egy kötélbe, amit ránk aggattak, de egyik sem ad biztos fogást. Hiába szorítok mindent görcsösen, az nem fog megvédeni.
Hirtelen mégiscsak kíváncsivá válok, és érdekel, hogy mi lenne, ha kinyitnám a szememet. Legalább résnyire.
Lassan, de biztosan megteszem.
Olyan… fura. Mintha nem is zuhannánk eszeveszetten, hanem csak lebegnénk. Nem érzékelem, hogy közelednénk a rét felé.
Soohyun mutogatni kezd jobb kezével. Először nem értem, de rájövök, hogy a város felé mutat.
Odapillantok.
Tényleg olyan, mint amilyennek leírta nekem a kocsiban.
Újra lenézek.
Már sokkal közelebb vagyunk.
Most kéne kiengednie az ernyőt. Nem teszi.
Rettegve kutatok a kis kar után. Megtalálom, és iszonyatosan nagy erővel megrántom.
Akkorával, hogy elszakad.
- Soohyun! – sipítom.
- Mi az?
- Oldd ki a másik ernyőt. – pánikolok.
- Azon vagyok. – tapogat a másik kis kar után. – Ah, megvan.
Megrántja.
Semmi.
Megint megrántja.
Megint semmi.
Ekkor eszmélek rá, hogy nincs már visszaút. Nem menekülünk.
Sírva kioldom a hevedert, és Soohyun kezébe kapaszkodom. Gyorsan megfordulok, a plexit szinte letépem az arcom elől.
Soohyun leveszi a sisakját.
     Megragadja arcomat, és megcsókol. Minden érzelme benne volt ebben a gesztusban. Szeretet, félelem, féltés. Minden, amit eddig is el akart nekem mondani, de nem mert.
- Szeretlek. – tátogja.
Nem hallom, de megértem. Szájáról sem kell leolvasnom, hisz szemei is ezt tükrözik.
- Én is. – suttogom vissza.
Mellkasához bújom, s várom a biztos halált azzal, akit mindennél jobban szeretek.

Ez volt életünk legnagyobb kalandja, s egyben a vesztünk is.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts